24 Aralık 2011 Cumartesi

SALAK FACEBOOK KULLANICILARI!


                Facebook’un 1 milyara yakın kullanıcısı var.Bu kadar çok kişinin kullandığı siteye uymayan bir tasarımı var.Tasarımı da sürekli değiştiriyorlar ve hiç beğenilmiyor.Her yeni bir tasarım öncekini aratıyor.Şu an ki tasarım sanki yapım aşamasında duran bir siteyi andırıyor.Karma karışık.

                Sayfaların,grupların en fazla ‘beğen’ alma aptallığı.Örneği Fenerbahçe sayfasını beğenen 30 bin var,Galatasaray sayfasını beğenen 25 bin var.Galatasaray sayfasının yöneticisinin,sayfasının 30 bini geçmesi için duvarına ‘hadi geçelim şu ezikleri’ gibi aptal motivasyon iletileri…

                Kullanıcıların ilişki durumları…İlişki durumlarını paylaştıklarında gelecek olan beğeni ve yorumlara,yani ilgiye ihtiyaçları olan ‘ruh hastaları’ var.’İlişkisi var-ilişkisi yok aşamaları.’İlişkisi var aşamasına gelince en yakın arkadaşlardan ‘ay,canım ne kadar da yakışıyorsunuz birbirinize’ tebrikleri alınır.İlişkiye biraz ara verilir.Yeniden en yakın arkadaşlar ortaya çıkar.’Zaten o sana layık değildi’ der.Yeniden barışılır.Çünkü ilgiye aç olan ruh hastaları yalnızlığa pek dayanamamışlardır.Kankalar yeniden ortaya çıkar.’Ay,canım sizin zaten ayrılmanız hataydı’ derler.İlişki başlayış,ayrılık ve tekrar barışma süreçlerinin facebook’a yansıması. J

                Kullanıcının 148 tane fotoğraf yüklemesi.Yine bir ruh hastası daha,yorum ve beğenilerden gelecek ilgiye aç kişilik daha.Neden 6 tane fotoğraf yok?Neden az ve öz değil?

                ‘Kendi çiftliğini yarat’ tarzı oyunlar.Ölümüne zaman alıyorlar.Ve bu basit oyunlar facebook’un da ne kadar da basit bir site olduğunu gösteriyor.

                Bugün nerede olduğu paylaşanlar ile çok eğleniyorum.Bugün Uludağ’dayım,kankam Nergis’leyim,Ortaköy’de çay keyfi gibi…Hiçbir önemi yok senin nerede olduğunu paylaşmanın.Ama paylaşmak ta özgürsün.

                Peki facebook bir işe yarar mı?Facebook bir sosyal medya.Medya da yer almayan haberler facebook da yer alabiliyor.Seviyeli arkadaşlarla seviyeli muhabbetler yapabilirsin.Cep telefonunda kontör yoksa facebook’dan haberleşiyorsun.Örgütlenebiliyorsun(Arap Baharı gençlerinin sosyal medyadan örgütlenmeleri).

                Ben de bir facebook kullanıcısıyım.Nasıl bir profile sahibim?Medya da,haberler de yer almayan bir paylaşım yapıyorum.Beni ve insanları motive edecek güzel sözler yazıyorum.Kuantum fiziği ile ilgili videolara rastlamaktan keyif alıyorum.Kafamın takıldığı konularda bilgili kişilere sorular sorup bilgi alıyorum.Yani kendime ve insanlara yararlı olacak şekilde kullanıyorum facebook’u.Sayfamı salak paylaşımlarla çöplüğe çevirmiyorum.İnsanların iletilerime bakıp faydalanabilecekleri paylaşımlar yapıyorum.

2 yorum:

  1. güzel anlatmışsınız.
    facebook yeni yüzü karmankarışık.
    çok düşünmesin, bloglardaki gibi bir yüz kullansa keşke..
    sağlıcakla..

    daha önce yorumlarım geçmiyordu..
    bakalım bu?

    YanıtlaSil
  2. ben de senin gibiyim face de. arkadaşlarıma keyif veren şeyler paylaşmaya çalışıyorum..

    YanıtlaSil